Dixitque Deus: Fiat lux. Et facta est lux.
Ovaj tekst objavljen je u digitalnom izdanju moje knjige "Mistični okultizam" koju možete skinuti OVDE
Kako saznajemo
u trećem stihu „Knjige postanja“, Tvorac je prvo rekao „neka bude svetlost“ i
svetlost je postala. Svetlost je nastala kao izraz čiste misli, odnosno njenog
ovaploćenja u Reči koja je u suštini izraz volje Tvorca. Hebrejski izraz za reč
je „amar“ i piše se sa kao alef-mem-reš (vrednost 241). To je niz koji označava
elemente Vazduha i Vode u kombinaciji sa Suncem. U kabalističkom tumačenju,
prva sefira na dijagramu Drveta života - Keter (kruna) jeste izvor volje,
odnosno misli i reči, izvor projekcije. Primenjeno na ljudsko telo, Keter se
nalazi u oblasti iznad glave i u neku ruku jeste kruna. U praktičnom smislu
možemo ga locirati i u predelu tzv trećeg oka. Otud, kada izvodimo kabalistički
krst, mi osvešćujemo i tako napredujemo u spoznaji naše istinske volje, a koja
se razlikuje od naše svakodnevne volje, odnosno onog šta uobičajeno smatramo
voljom, budući da je ta volja tek (zamućeni) odraz istinske volje.
U Krolijevoj
maksimi: „Ljubav je zakon, ljubav pod voljom“, uočavamo trodelnu strukturu
istinske volje u ljudskom biću. Ljubav je izraz volje projektovane iz
Ketera u sferu Tifareta (iz trećeg oka u srce, iz sfere prvog pokretača u
solarnu sferu), dok je zakon projekcija iz Tifareta u Jesod (iz srca u
oblast genitalne sfere, iz solarne u lunarnu sferu). Dakle, jasno se uočava
hijerarhija u strukturi koja ima svoj izraz u srednjem stubu dijagrama Drveta
života. Staza gimel (kamila) predstavlja put projekcije volje iz Ketera u
Tifaret. To je čista misao čiji je prijem u sferi Tifareta podržan stazama zain
(mač) iz sfere Binah (razumevanje) i he (prozor) iz sfere Hokmah (mudrost).
Gimel, kao lunarno slovo, jeste lučonoša, odnosno posrednik ili nosač odražaja
primarne svetlosti, reči, misli, volje. Gimel izvire iz trećeg oka i uliva se
pravo u srce. Zain izvire iz desne hemisfere glave, a he iz leve, pružajući
tako potporu svesti u procesu prihvatanja čiste misli koja dopire iz suštine
bića. Zain je mač analize, procesa razumevanja, dedukcije, dok he predstavlja
moć sinteze i indukcije. Zain i he su podrška gimelu, da bi Tifaret mogao
prihvatiti i spoznati ono što dopire iz izvora bića. Stoga, osvešćivanjem
oblasti Tifareta, čovek postaje svestan svoje istinske volje. Zakon o kome
govorim ima svoj fokus u sferi Jesod (temelj) iz koje se posredstvom staze tau
vrši delovanje na materijalnom planu (primena zakona). Preko gimela Keter
deluje na Tifaret. Preko sameha Tifaret deluje na Jesod koji putem tau deluje
na poslednji sefirot Malkut (kraljevstvo), koji označava svet materijalnog
postojanja. Staza sameh jeste put daljeg prenošenja volje od solarnog Tifareta
ka lunarnom Jesodu. Taj prenos je podržan od strane staze reš (glava, lice)
koja se iz Merkurove sfere Hod (sjaj) uliva u Jesod, kao i iz Venerine sfere Necah
(pobeda), odakle dolazi staza cadi (udica). Što je zain za Tifaret, to je reš
za Jesod. Isto tako, što je he za Tifaret to je cadi za Jesod.
Pomenuo sam
zamućeno stanje tipične ljudske volje, odnosno da volja tipičnog primerka
ljudskog bića predstavlja iskrivljeni odraz njegove istinske volje koja izvire
iz Ketera. Razlog tome je ontološko stanje čovečanstva koje se u bibliji
pominje kao pad, odnosno kao posledica izgona iz rajskog vrta. Taj izgon
omogućio je uzurpaciju ljudske svesti od strane klipotskih sila. Kao proizvod
toga imamo opštu zamućenost sjaja sefirotskih emanacija u čoveku. Svaki sefirot
Drveta života ima svoj klipot. I ako ih prevedemo u pojmove ljudskog karaktera
dobićemo sledeće atribucije:
1. Keter /
Kruna - klipot: Blizanci Boga uzrokuju dvoličnost ili podelu ličnosti;
2. Hokmah /
Mudrost - klipot: Ometači uzrokuju neznanje;
3. Binah /
Razumevanje - klipot: Prikrivači uzrokuju zbunjenost;
4. Hesed /
Blagost - klipot: Udarači uzrokuju okrutnost;
5. Geburah /
Strogost - klipot: Plamteći uzrokuju nasilje;
6. Tifaret /
Lepota - klipot: Konfliktni uzrokuju nesklad;
7. Necah /
Pobeda - klipot: Gavranovi raspršivanja uzrokuju mržnju;
8. Hod / Sjaj -
klipot: Lažni optuživač uzrokuje ludilo;
9. Jesod /
Temelj - klipot: Bestidni magarac uzrokuje nemoć;
10. Malkut /
Kraljevstvo - klipot: Lilit žena noći uzrokuje opsesiju;
Tek kada sagledamo ovaj spisak i uporedimo ga sa stazama koje
povezuju sefirote, možemo uvideti negativne aspekte ili klipotski karakter
svake od tih staza, odnosno odgovarajućih tarot arkana. Tako je recimo
klipotična staza gimel (Prvosveštenica) izraz spoja dvoličnosti i nesklada, a
što može dovesti do šizofreničnog cepanja ličnosti. Staza pe (Kula), povezujući
Necah i Hod u klipotskom smislu povezuje mržnju i ludilo itd. U zavisnosti od
toga koliko je neka klipotična tendencija izražena u karakteru nečije ličnosti
vidimo u kakvom je stanju nečija svest, odnosno koliko je nečista nečija
suptilna energetska struktura te koliko je data ličnost daleko od spoznaje
istinske volje.