Ovaj tekst objavljen je u digitalnom izdanju moje knjige "Mistični okultizam" koju možete skinuti OVDE
Verziju teksta
ovog poglavlja već sam objavio u knjizi „Božanska revolucija katastrofe“, ali
ga takođe uvrštavam i u „Mistični okultizam“, budući da se kao zanimljiv praktičan metod
uklapa u njen poredak. Izvorno, ovde opisana praksa je deo moje magijske obuke u šta me je upućivao entitet koji se predstavljao kao Amhazar. Dakle, sve opisano sam već iskusio tokom devedesetih godina. U „Revoluciji“ sam ovo poglavlje započeo kontradiktornom
tvrdnjom da je razvrat dobar ambijent za razvoj svetosti, ali i dobra maska za
njeno skrivanje. Praktikovanje razvrata i bitisanje u njegovim koordinatama
čoveka lišava teškog bremena umišljene svetačke moralnosti prožete rigidnim
kodom više zasnovanom na negativnim nego na afirmativnim akcijama. Razvrat, to
je Venera u Škorpiji, idealno mesto za skrivanje svetosti, na prvi pogled tek
slika koja plamti u mašti: izuzetno privlačna mlada žena koja podiže čašu.
Magija je, između ostalog, upravljanje fantazmima. Simbolizam škorpije umetnut
u ovu sliku jeste tu da nas opomene na otrov užitka. Taj otrov jeste primordijalna
strast. Od nje se možemo beznadežno otrovati. Ta strast nije tek vezana za
ljudsko obličje nego za formu forme radi. Ljudska je samo jedna od formi.
Nosilac primordijalne strasti nije svest u ljudskom smislu, nije ljudska svest,
nego svest koja menja obličje ispoljavanja u skladu sa impulsima strasti koju
nosi. To je slepa svest, jer ona nije gospodar strasti, nego je prati i teži da
je ispuni, da je nahrani. Civilizacijsko shvatanje lepog je imalo za cilj da
učvrsti jednu estetiku i učini je dominantnom. Naravno, različite kulture imaju
različite percepcije lepog i poželjnog. Ovo o čemu je ovde reč nema veze sa
kulturom i civilizacijom ili sa ljudskim svetom. Uključuje ljudski svet, ali
nije ekskluzivno usredsređen na njega.
Kažu, strast je
slepa, ali tako je samo na prvi pogled. Zapravo, ona veoma dobro vidi, jer je
predatorske prirode. Ono u njenoj prirodi što čini da izgleda kao slepa jeste
njena veoma uska fokusiranost. Ona tačno zna šta je pobuđuje, a to je obično
nekoliko suštinskih slika koje pokreću fantazmagorijski niz. Nema neke posebne
razlike između strasti koja se pobuđuje kada je objekat estetski rugoban od
onog koji je estetski lep, simetričan. Razlika je u uplivima drugih osećanja
koje su takođe strasti ali nisu bazične, nisu inferiorne, nisu tako snažne. U
kombinaciji sa drugim strastima, bazična, niska strast ne nestaje kada se
zadovolji, nego se sublimira. Ta strast ne korespondira sa duhovnim ili umnim
aspiracijama, totalno je nerazumna i demonska, koliko i božanska.
Ovladavanje
životom i svetom jeste ovladavanje strastima, a tu se pre svega misli na
kanalisanje pohote. Sva naša osećanja granaju se sa stabla tzv. niskih strasti.
To su strasti stvaranja i razaranja, surovi gospodari, goniči ljudske stoke.
Stoka je srećna kada je glad njihove strasti utoljena ili se utoljava. Stoka je
nesrećna kada je gladna ili onda kada se za trenutak trgne i pogleda kakvu je
pustoš u njihovim životima načinila strast, odnosno potčinjenost njihovih umova
i ličnosti toj radikalnoj energiji. Tada nastupa period griže savesti,
(naravno, ne nužno i ne uvek), koja se često leči ponovnim raspirivanjem tog
istog ili pak nekog drugog oblika strasti. Čovek kao strastveno biće, i to biće
koje češće podleže strastima nego što ih kanališe, po definiciji samo od sebe
srlja u katastrofu, bilo kao pojedinac, bilo kolektivno. To više nije samo
stvar određene teorije ili pogleda na svet, već pojava osvedočena u praksi.
Čoveka razjedaju strasti: strast mržnje, zavisti, ljubomore, gneva, pohote, pohlepe,
straha, sumnji, frustracije i nespokoja, strasti gordosti i samoljublja,
strasti mudrosti i znanja… Nije cilj potiskivati ili skrivati društveno
nepoželjne i sankcionisane vidove ispoljavanja strasti. Radi se o kanalisanju,
kao voljnoj radnji, svih vidova strasti. Međutim, kako ćemo kanalisati te
opskurne sile ukoliko se prethodno nismo suočili sa njima, ukoliko ih nismo
izazvali, sagledali, borili se sa njima, definisali, (i tom prilikom sačuvali
sebe)?
Da bi se čovek
upustio u okultno, neophodno je, između ostalog, da bude sposoban za
kanalisanje i manipulisanje svojim osećanjima i strastima. Prvenstvo u odabiru
neprijatelja sa kojim ćemo biti suočeni na samom početku, ima sirova seksualna
pohota, za koju smatram da je najsilnija i najbogatija energijom. Bez imalo
discipline u toj oblasti svako bavljenje okultnim osuđeno je na bizarnost. Ako
je cilj kanalisanje tog unutrašnjeg pritiska, prvenstvo ima zazivanje te moćne
strasti. Izložiti sebe. Svako je u tom smislu laboratorija sopstvene seksualnosti.
Izložiti sebe inferiornoj psihičkoj plimi i pritom biti dovoljno samosvestan,
biti racionalno podvojen, ne bi li ostvario delotvorno samoposmatranje u tim
kritičnim trenucima kontrolisane, vođene, eksperimentalne ludosti. Da bi neko
došao do spoznaje sopstvenog libidonoznog ispoljavanja, do definicije koja
predstavlja racionalizaciju iskustva udara tzv libida, a što je važno iz
praktičnih razloga, potrebno je da se podvrgne svakodnevnom, sveobuhvatnom,
dugotrajnom, iscrpljujućem i intenzivnom eksperimentu. Eksperiment je mučan,
težak i zahteva istrajnost, stabilnost ličnosti, volju i veru u sebe. Uspeh je
izdržati do kraja. Zadatak je dati ličnu definiciju te odgovor namenjen
prvenstveno sebi, na pitanje šta je to pohota: moja pohota? Mora se voditi računa
o tome da se pohota ne može pobediti. Ona može iščiliti, promeniti oblik, ili
se pak još razornije i opsesivnije povratiti. Naposletku, pobeda nije bitna.
Bitna je igra. Bitno je iskustvo koje eksperiment nosi sa sobom. Posledice su
dugotrajne i opsežne. Rezultat, ili naglo sine ili dolazi sporo, i tek kao
spoznaja, kao slučajno otkrivena, odnosno osvešćena promena u vlastitom
karakteru. Ovo što sledi je opis intenzivne četvoromesečne meditacije, stalno
usmerenog napora u cilju posmatranja i razvoja svesnosti o čudnovatim putevima
kojima se kreće moćna sila tzv niskih strasti.
Period
ekstrovertnosti:
Prvih mesec
dana iskušavanja pohote podrazumeva radikalnu promenu u gledanju na stvarnost i
vlastitu ulogu u toj stvarnosti. Za to vreme iskušenik je vođen samo jednom
mišlju – pre nego što zaspi, čim se probudi i tokom čitavog dana. Sve što bude
činio, mora biti prožeto namerom da što češće, koliko god je to fizički moguće,
održava seksualne odnose i kontakte bilo koje vrste sa što većim brojem osoba.
Dakle, vi živite, ponašate se i na svet gledate sa jednim isključivim ciljem:
da udovoljite svim vašim seksualnim željama i kapricima. To je opsežna
operacija. Zahtevaće svo vaše raspoloživo vreme, pa i preko toga. Zato, uzmite
bolovanje, neko odsustvo sa posla i iz života. Snađite se. Naposletku,
improvizujte. Tokom ovog perioda na život ćete gledati kao na neponovljivu,
jedinstvenu priliku da sebi date seksualnog oduška i priuštite zadovoljstvo,
što češće, na različite načine i sa različitim individuama. Na kraju, ako niste
sposobni za promiskuitet onda upotrebite svu vašu kreativnost u odnosu sa
jednom osobom, a ako čak ni to ne možete, onda nameravajte besprekorno a neki
rezultat će se već iskristalisati. Čitav svet i vaše svakodnevno okruženje,
postaju veliko lovište. Vi ste lovac, svi ostali su potencijalni partneri ili
puki objekti zadovoljenja vaše požude. Plaćajte ako je potrebno. Svakodnevno
težite da budete u nekoj šemi, jer tada to postaje jedina ideja vodilja te
smisao vašeg postojanja. Pretražujte internet, telefonirajte, spopadajte,
nabacujte se, udvarajte se, flertujte. Nastojte da u toku te prve jednomesečne
faze iskušavanja pohote imate što više seksualnih odnosa (i ostalih oblika
seksualnog opštenja). Postanite satirijast. Učinite se privlačnim. Budite
lukavi i zavodljivi. Ako treba, molite. Neka sve bude u funkciji seksa. Bacite
sopstvenu ličnost pod noge, sve obzire i svaku moguću nedoumicu. Zar vam se baš
mora neko dopasti da biste seksualno opštili sa tom osobom?
Nakon mesec
dana eksperimentalnog herojskog promiskuiteta i psihofizičkog iscrpljivanja
usled života seksualno opterećene ličnosti te stalne usredsređenosti na
pronalaženje eventualnih partnera za sve vrste seksualnih aktivnosti koje vam
padnu napamet, bićete u stanju da mirno, hladno, po malo umorno, racionalno
date definiciju vaše pohote. Iskusili ste je. Živeli ste je intenzivno. Bili
ste njen verni sluga. Otud vaša definicija nije plod umovanja i zamišljanja već
sećanja na proživljeno. Dali ste svoj sud na osnovu jednomesečnog, zaista
prenapregnutog iskustva. Investirali ste energiju, niste je uludo potrošili,
iako bi možda izgledalo tako. Vodite dnevnik sve vreme. Dajte stručnu
ekspertizu, kratak izveštaj ili bar kakvu konvencionalnu frazu, teorijsku
konstrukciju, rečenicu, neku lično vašu definiciju, određenje, iskaz kojim ćete
uobličiti vaše iskustvo te pokazati sebi da ste u stanju razumno objasniti šta
vam se dogodilo, šta je rezultat vašeg napora, šta ste naučili, spoznali, kakva
je moć vašeg razumevanja i koji su domeni vašeg intelekta. Takođe, tokom ove
prve faze iskušavanja pohote, važno je reći kako uopšte nije bitno hoćete li
uspeti u vašoj nameri da što češće, ako ne svakodnevno, u tih mesec dana,
ostvarite nekakav seks, makar neuspeli. Važna je vaša namera i njeno usmerenje.
Važan je trud i iskustvo da ste mesec dana živeli kao lovac, kao neko ko ima
realan cilj i smisao života, neko ko je snažno instinktivno motivisan. Mesec
dana živite, radite, odmarate se, jedete, pijete, vršite nuždu, kupate se ili
znojite, doterujete se, izlazite, družite se, samo zarad jednog cilja a to je
utoljavanje seksualne želje. Neka sve bude podređeno tome. Sve vrednosti, sva
poznanstva, sav život, ljudi, novac, predmeti, služe toj svrsi koja prožima sve
čega se dotaknete. Svaki vaš prijatelj ili poznanik, ukoliko već iz nekog
razloga ne može biti uzet u obzir kao seksualni partner, dobro će doći kao
posrednik do neke druge osobe koja jeste objekat vaše seksualne namere. Naučite
da cenite ljude kao eventualne partnere ili kanale do eventualnih partnera. Vi
to već činite. Ovoga puta činite to svesno, što je i zadatak ove pripreme. Sve
činite svesno. Pažljivo osluškujte šta to vaša požuda hoće, kako „razmišlja.“
Služite joj, svesno joj služite. To je mučno, ali je veliki izazov, dostojan
ljudskog veka, Ako na kraju ovog poduhvata postanete aseksualni, ne tugujte.
Nije to loš nusproizvod.
Period
apstinencije:
Drugih mesec
dana seksualnog samomučenja zahteva bitno drugačiji angažman, jednostavniji,
mada znatno teži. Nakon prvih mesec dana burnog seksualnog života ili
domišljatih pokušaja življenja istog, vaš novi zadatak u pravcu razvijanja
discipline usmeren je ka potpunom seksualnom uzdržavanju. Pritom nije samo reč
o fizičkom uzdržavanju od seksualnih aktivnosti, već se na tu temu ne sme ni
pomišljati, a kamo li maštati. Najbolje bi bilo da se drugog meseca
praktikovanja pripreme socijalno izolujete. Za razliku od prethodnog meseca,
nema izlazaka, poziva, druženja, nema komunikacije putem interneta ili mobilnog
telefona. Svaki kontakt sa ljudima svedite na zaista neophodan minimum. Trudite
se da otklonite svaku bludnu misao koja vam padne napamet. Uzdržite se od
svakog medija koji bi možda imao ma i trunčicu sadržaja koji može izazvati
određene seksualne asocijacije. Ne posmatrajte ljude, odvratite pogled od neke
privlačne osobe koja slučajno prolazi pored vas. Bavite se aseksualnim
delatnostima, igrajte šah, čitajte Hegela, obavljajte teške fizičke poslove ili
vežbe, slušajte Baha ili Betovena, gledajte Mesec, oblake, posvetite se poslu.
Nema razmišljanja o onome šta ste radili prethodnih mesec dana. Nema
prisećanja. Potisnite to. Ovo su sada nove perspektive. Nakon mesec dana
uzdržavanja, dajte novu definiciju pohote. Javiće vam se puno raznih misli.
Sredite ih. Definišite pohotu sa pozicija uzdržanosti a ne sa pozicija
raskalašnosti kao u prvom periodu. Nakon toga uporedite dva iskaza. Možda ćete
biti iznenađeni. Bili ste bludnik, sada ste asketa. To su na prvi pogled zaista
nepomirljive suprotnosti. Proverite da li je uistinu tako.
Period
dinamične introvertnosti:
Ovde je reč o
pomalo ekscentričnoj varijanti iskušavanja pohote koja predstavlja kombinaciju
prethodne dve, odnosno uzdržavanja i podavanja. Na neki način tu imamo posla sa
apsurdnom mešavinom askete ili aseksualca i radikalnog bludnika. Naime i ovoga
puta nije dozvoljen nikakav seksualni kontakt, ali je imperativ na što
snažnijem i što kreativnijem seksualnom fantaziranju. Cilj je stvoriti što veći
napon pohote. Pritom, neophodno je uzdržavati se i od bilo kakvog oblika
masturbacije. Dakle, ima gledanja i zamišljanja ali nema diranja, ni drugih, ni
sebe. Posmatrajte sočne prolaznike, osetite zovne mirise koji mame na parenje,
pratite porno sadržaje u medijima i na internetu, zovite razne servise za
pružanje telefonskih seksualnih usluga, posećujte striptiz barove, izlazite,
flertujte, voajerišite, maštajte, budite aktivni na internet društvenim
mrežama, trpite uzbuđenost i stalno je podražujte, ali ne činite ništa.
Kanališite. Na kraju, kada silovita energija pohote iskoči, sagledajte je i uobličite
definiciju iz krajnje teskobne pozicije. Uporedite to sa prethodnim nalazima.
Ima li razlike?
Period
radikalnog fetišizma:
Za praksu
namenjenu četvrtom mesecu ovog intenzivnog kursa discipline i inkubacije za
inicijacijski akt, zaista je neophodno imati jak stomak. Saznaćete mnoge stvari
o sebi, a možda ćete otkriti i neke seksualne afinitete za koje niste ni
slutili da su vam prijemčivi. Sve što ste do sada prošli, u prethodna tri
meseca iskušavanja pohote, nije ništa spram onoga što sledi. Ovoga puta cilj
vaše seksualne aktivnosti, objekti delovanja vaše pohote nisu više oni koji vas
privlače ili spram kojih ste u najmanju ruku seksualno indiferentni (ali koji
ipak mogu da zadovolje vaše kriterijume čak i ako su ovi veoma nisko
postavljeni). Sada je neophodno usmeriti seksualni instinkt ka objektima /
subjektima koji su vam odbojni ili u vama izazivaju gađenje. Praksa četvrtog
meseca predstavlja silovanje sopstvenog libida, tj silovanje samoga sebe kao
seksualnog bića. Pritom je sve dozvoljeno. Granice odredite sami, ali pazite da
budu rastegljive. Nemojte rizikovati život i zdravlje, ne kršite zakon, ali ne
lišavajte se neke pikantne gnusnosti samo zato što vam je to moralno, estetski
ili fiziološki neprihvatljivo. Upustite se u zaista maštovite seksualne odnose
i igre sa ružnim, odvratnim, starim ili hendikepiranim osobama ili u oblike
seksa koji vam nikako ne prijaju. Nemojte se ograničavati samo na ljudska bića.
Masturbirajte uz sadržaje iz oblasti sudske medicine itd. Takođe, pokušajte da
masturbirate uz sliku uveličane muve, zatim radite nešto sa izmetom… Pokušajte
da neke posve neseksualne pojave i oblike doživite seksualno, koristeći
prilično rastegljivu seksualnu imaginaciju. Zamišljajte da opštite sa nekakvim
velikim insektom, ili da ste ogromni mutirani insekt koji ide okolo i
napastvuje ljudska bića, mrtvace u rakama i mrtvačnicama, životinje,
automobile, kuće, šahtove, drveće, rupe u zemlji itd. Četvrti mesec se
doživljava totalno panseksualno. Da li će i definicija biti u duhu panseksualizma?
Nakon ovog četvoromesečnog kontrolisanog ludila, kako bi to
rekao Kastaneda, teško da ćete ikada više biti ona stara ličnost. Saznaćete
mnogo o sebi. Naravno, svestan sam da većina ljudi sebi ne može dozvoliti ili
priuštiti ovakvo eksperimentisanje ili prosto ovako nešto smatra glupim,
nepotrebnim i sasvim neprihvatljivim. Naposletku, neka se niko ne oseti
pozvanim da sledi ove upute. Pisac ovih redova je samog sebe podvrgnuo ovom
eksperimentu u cilju podsticanja samospoznaje. Ono što smatram dobrim i
korisnim za mene, nije nužno dobro i korisno nekome drugom. Naposletku, neka
svako traga za sopstvenim metodama iskušavanja samoga sebe i sila koje postoje
u svakom od nas. Ako imate neki bolji način iskušavanja i kanalisanja pohote –
izvolite, ali iz ličnog iskustva govorim da je ovo prilično delotvorna šok
terapija.